oh..macam ni rasa dia..

Dua hari lepas kitorang dapat berita atuk aku sakit. Cepat-cepat semuanya balik. Family dari Penang semua pakat balik ambek emergency leave. Tapi bukan itu yang aku nak cerita.

Bila semua dah balik,waktu itulah baru aku berkesempatan jumpa ahli keluarga semua. Raya tahun lepas tak sempat sangat sebab Pak cik aku sakit. Jadi aku habiskan masa dengan keluarga belah ayah je.

Ini cerita pasal emak saudara..

Aku dengan mak saudara aku yang bongsu belah mak aku panggil Cik Bell. Disebabkan jarak umur kami tak jauh which is dia 25,aku 22 kitorang agak rapat la. Selalunya kalau jumpa memang dok bersembang je. Tapi tahun lepas kami jarang jumpa. Bercakap pun tak sempat sangat.

Raya haji baru ni dia bertunang. Aku tak dapat balik. Bulan dua ni dia nak kahwin dah. Dua malam lepas, macam biasa aku dengan dia tidur sama. Tidur atas satu katil. Katil single pulak tu sebab rumah penuh. Malam tu lah baru kami berkesempatan nak berborak panjang.

Cerita pasal hantaran,cerita pasal baju nikah,baju kahwin pelamin semualah.. Tiba-tiba je aku cakap,
"Lepas ni tak boleh macam ni dah la.."

Ye lah,dia dah kawen,takkan nak tidur sekali dengan aku lagi. Takkan nak selalu melepak dengan aku lagi. Memang lah masih berjumpa tapi keadaan dah tak akan sama lagi.. Lepas ni kalau mandi, aku sorang je lah anak dara kan. Yang lain dah mak dara. (Kalau ramai-ramai, aku,mak su,Kak Ina-cousin, Cik bell akan mandi sama-sama) Hehehe~

Masa yang hari atuk aku sakit tu, cousin aku yang aku rapat tu pun bawak boyfriend dia sekali. kebetulan bf dia ada kat Penang waktu tu. So dia drive sebab nanti nak hantar cousin aku ke KL pulak. See? Kalau cousin aku yang tu pun bakal berkahwin, ceritanya aku sensorang je lah nanti dengan cousins yang tak cukup umur lagi kan..

Bila saudara mara yang kau rapat dah nak bina masjid, kat situ nanti akan ada sedikit 'jarak' yang memisahkan. Sedih rasanya nak lepaskan Cik Bell aku ni. Dia dengan aku dari kecik sampai ke besar. Raya nanti macam mana? Selalu mesti dia ada sampai seminggu. Sekarang mesti jumpa sekejap sebab nanti nak balik rumah mak mertua pulak.

Siapa lagi nak merapu dengan aku nanti.. Hmmm...



No comments: