Yang indah-indah itu....

Tengah hari semalam tetiba Arma tweet ajak pergi rumah Umi. Umi is our teacher masa form 6 dulu.. Now umi dah mengajar kat lain. And weekend Umi jadi part time lecturer kat Open University.. Aku suruh Arma inform Umi dulu. Then Umi cakap ok, kitorang pun merempit ke sana..

Aku rasa last aku pergi rumah Umi kat Pantai Sepat tu, 2 years ago kot. Itupun  naik kereta.  Memang tak ingat sangat jalan. Kitorang sesat jugaklah. Aku nih dah la memang jarang sangat-sangat naik motor. Lepas tu lalu jalan besar pulak tu. Sakit pinggang-pinggang and sepanjang jalan memang kecut je perut aku. Apapun, aku lebih suka naik motor. Baru kena angin banyak. Asyik naik kereta je, bosan. Sekali sekala buat kerja gila memang best.

Setengah jam jugak lah baru sampai. Umi dah tunggu depan rumah. Tengok rumah Umi terus teringat kenangan masa Form 6.. Rindu.. :)

Umi masak nasik tomato. Adik Umi masak nasik dagang. Memang kenyang lah aku.. Bersembang macam-macam. Umi kami memang sporting. Kitorang boleh cakap pasal macam-macam dengan dia.. Termasuklah pasal boipren gelpren nih..

Umi bagi nasihat panjang lebar. Thanx Umi... Sayang Umi..
Umi selalu melancong around world. Bestnya.. Hujung tahun ni nak pergi Mesir and Istanbul. Jeles-jeles.. Arma frust sebab anak Umi yang hensem tu dah kawen. HAHAHA.. 

Arma and Umi. :)
******************************
Itu cerita petangnya. Malam pulak aku ada chat dengan kawan lama aku. Ermm,bukan kawan rapat sangat lah sebab masa sekolah tak pernah tegur pun.. Ni jumpa balik kat FB.. Dia ni kelas lain. Ok,aku bukan nak cerita tu. Ni nak cerita our conversation. Hehe..

He make me laugh okeh semalam! Yes,aku hairan sungguh kenapa orang mesti ingat aku sebab Zali. Selalunya kawan-kawan lelaki aku yang satu Seri dulu mesti akan sebut kes ni. Haha,lucu jugak bila ingat balek.

Padahal,
Ha, the truth is, aku memang tak pernah bercinta lansung dengan Zali nih. Lansung tidak okehh.. Then, semalam macam-macam jugak lah aku tahu pasal dulu-dulu nih, tapi tak nak cerita lah kan sebab nanti ada orang nak cubit aku. Wahaha..

So aku rasa I've to make it clear. Lebih kurang sembilan tahun lalu, aku tak pernah bercinta pun dengan Zali ni. Rumors yang tak habis-habis. Tapi lucu! Hahaha.. Such a sweet memory to remember..

***************************
Ada benda yang dari dulu aku nak tahu sangat. Ni cerita masa aku kat Seri dulu lah kan.. One day, nama aku kena panggil kat pondok pengawal. Aku ingat siapalah yang datang kan sebab family aku biasa datang Ahad. Tapi tak silap aku hari tu Sabtu. Aku turun. Rupanya ada makanan untuk aku. Dalam plastik tu ada roti coklat, a bar of cadbury and cekedis tak silap aku. Aku tanya pak cik tu siapa yang bagi, dia kata ada orang tu lah kasi. Aku tanya siapa? Mana tahu atok aku ke tak sempat nak jumpa tapi macam mustahil. pak cik tu cakap lelaki yang bagi. Aku pelik lah kan. Aku tanya balek memang betol ke untuk aku, and dia cakap, "Iye,untuk awak lahh.." Dua kali tau orang ni buat benda yang sama dan sampai sekarang aku masih tak tahu siapa lah lelaki misteri sangat tu. Baik hati sungguh bagi makanan kat budak hostel yang selalu kebuluran macam aku nih.. Haha.. So, kalau ada terbaca ni, tak nak mengaku pun tak apa, cuma aku nak cakap  terima kasih banyak-banyak. Tak kiralah siapapun dia.. :)

(Tapi masa dapat tu aku simpan lama kot sebab kawan-kawan aku kata kot-kot dia letak ubat guna-guna ke kat makanan tu. Last-last, aku dengan kawan-kawan aku bahan habis makan sama-sama. Hahaha)

Second is, aku ni jenis tinggal buku bawah meja. memang tak lah aku nak bawak beg berat-berat kan. Kalau dah buku letak bawah meja, tahulah kan memang bersepah. Ada satu hari tu, aku datang sekolah and nak ambek buku bawah meja tengok buku aku tersusun kemas je.. Siap tulis note lagi, "Saya dah tolong susun,jangan buat kecah lagi ye.." Aku tanya budak laki kelas aku sebab diorang yang prep kat sekolah. Semua buat macam tak tahu. Sampai hari ni jugaklah aku tak tahu siapa. Again, Tenkiyu very much.. :)

Congrate kepada semua warga Seri yang dah kahwin dan bakal berkahwin. Jemputan-jemputan tu kalau tak ada aral, InsyaAllah aku datang.. :)








No comments: