Perempuan-perempuan patah hati

Wahai perempuan perempuan patah hati..
Aku tahu semalam kau pernah bahagia,senyum dan ketawa
Aku tahu semalam kau pernah rasa indahnya cinta
Pernah bahagia dengan limpahan perhatian yang tak terhingga,
dari lelaki yang kau kira
kau bisa habiskan sisa hayat bersama..

Tapi itu semalam..
Semalam yang sudah semakin kelam
Cinta memudar
Dia menghindar
dan kau.. terdampar...

Wahai perempuan perempuan patah hati
Saat kau terduduk di satu sudut dengan sendu tangis,
Allah pandang kau dengan penuh rasa kasih
Merindukan doa dan rayu hambaNya yang dijadikan penuh rasa kasih
Bangkitlah dari terus bersedih
Sekalipun kau sudah hilang bahu untuk bersandar,
masih ada lantai untuk kau bersujud..
Dan masih ada DIA yang mendengar..

Dan kau masih ada aku,
yang berkongsi rasa sepertimu..
Jadi aku mohon, pegang tangan aku dan bangkit bersama aku..
Kerana hanya kita, perempuan-perempuan patah hati yang bisa jadi perempuan perempuan lebih kuat dari sebelumnya.

:)