Showing posts with label jalan-jalan. Show all posts
Showing posts with label jalan-jalan. Show all posts

That moment

So.. from KL to Jengka for Syazani's E-day last Sunday.. Alang-alang tu terus tinggal ruman Wan sampai Raya Haji je lah..




Kawan sekolah rendah ni. Zaman hingus belum habis kering. Kenduri dia makan sedap. Ikan patin masak tempoyak kot.. My favo! Ohemji.. Tak dua ketul pulak aku sebat. Orang lain bertunang tapi tengok lah siapa yang beria. Yang kawan aku Si Mus tu siap dengan pakai benda alah tu, si Wawa dengan macam princess ha.. HAHA..They so funny. Make fun sangatss.. Snap pic tok sah  cite lah kan.. Memacam.. Happy!:D

Congrats Syazani!

My Raya.

Raya haji tahun ini sangat happy sebab mak su and cik bell ada.. Pak Teh and family pun balek. So rumah sangat gegak gempita. Sampai tak tahu nak tidur mana.. Wan tempah lemang. Tok buat ketupat. Dua-dua favo kuh.(Apa je yang tak favo kan). Pagi  tu aku dah makan ketupat cicah rendang for breakfast, pastu makan laksa,pergi raya rumah Cik Nab makan nasik minyak pulak. Habis je nasik minyak dalam pinggan Mus whatsapp kata nak datang. So cecepat balek. Dah makan aku ikut diorang raya rumah Aini. Makan macaroni goreng pulak. Air tebu lagi.. First time aku pergi raya orang hidang air tebu. Bapak sedap. Then memula nak pergi Jengka 7 rumah Yana tapi dia belom siap masak, so kitorang pergi rumah Lia.. Syazani and Mus tak kenal pun Lia ni. Sebab Lia kawan aku masa kat Seri. Tapi diorang okey.Boleh buat kawan. Hehe..Kat rumah Lia makan nasik minyak lagi. Mak Lia punya nasik minyak sapeje nak tolak.


Ni bestpreng kite masa dari zaman hingos berselipat.



Harap Meatballs Ikea tak ada DNA kuda

Sabtu, lepas test dan kelas.


Pergi karok tapi macam biasa kalau pergi ada lelaki aku memang tak nyanyi. Lepas karok tak tahu nak pergi mana. Megat bawak kereta terus je. Tengok-tengok dah sampai Putrajaya. Kalau orang kata kat Putrajaya tu apa je ada. Tapi bagi aku tempat tu tenang. Tenang nampak budak-budak berlari dekat dataran depan masjid. Siap beli bubbles and main mengalahkan budak kecik.

Nampak family datang bawak anak comel-comel main mulalah masing masing buat ayat,
"Kalau aku ada anak nanti...."
Berangan lebih masing-masing.

Ahad lepas bertemu Syakira yang dah lama tak jumpa. I miss her so much! Tapi tak teringat nak ambek pic dengan dia. Sibuk bergosip je..

Habis bergosip aku ajak diorang keluar. Sebenarnya pergi The Curve nak makan meatballs. Tapi...
Sedih,hampa dan speechless. Faiz pulak senyum sampai telinga sebab dia tak suka meatballs. Menyampah.
Then kitorang cari makan. Last2 makan kat Thai express. Faiz gastrik dah tak larat nak pusing cari makan lagi. Ok la makanan kat situ. Ada yang sedap ada yang hampeh.Tak ambek gambar sebab lapar. Kitorang lunch pukul 5!
Lepas makan tengok wayang cerita Rock Oo Rimba Bara Kembali. 8/10 bintang. Best. Pergilah tengok. Faiz yang tak tengok cite Melayu tu layan je aku tengok kat sebelah. Habis movie lepak pulak kat Chocolate . lepak situ sebab nak temgok live band kay Asam pedas tu. 
Lepak sampai tengah malam. Megat pergi ambek duet kat mamak dia dulu. Tu yang lagi lambat. Sampai hostel gate dah tutup. Mujur pank guard ada.


Pick's E-day.

Ehem,ehem.. Assalamualaikum.. Rasa macam lama gila tak update. Nak cerita benda best nih. Haha.
Ok, last Friday aku dari kolej sensorang naik bas ke Jengka! For...... Pick's E-day. Kitorang tak jumpa lebih kurang 8 years dah tau! On that day, dia and abang dia ambek aku dekat stesen bas Bandar Pusat. Sumpah rindu gila. Then cari barang kejap, lepas pada tu pergi terminal bas semula ambek photographer from KL.

Aku tidur rumah Pick dua malam. Malam sebelum bertunang tu, kami pillow talk sampai pukul berapa pagi. Padahal esoknya dia nak bertunang. Gelak tetengah malam cerita balik kenangan kat Seri dulu.Well, it's such a good memory to remember. :)

Pagi esoknyya mandi dan bersiap. Pak andam datang pukul 10, kitorang sebelum tu sempat lagi keluar pergi cari daun sirih. Then teman Pick make up. Ok, actually sekali dengan aku make up. Nasib baik dalam pic tak nampak sangat. Hehe.

Hantaran Pick buat sendiri. Cantek sangat! Baju pulak abang dia design and tempah orang jahit. Make up dengan pelamin orang yang sama. Cantik kan pelamin dia.

E-day Pick memang meriah sangat. Macam orang nak kawen dah.

Oh ya, I meet new friend. Aishah and Ayum! Aishah is Pick's bestfriend masa study dulu and Ayum is junior photographer yang snap pic Pick. Ha, siap import photographer dari KL lagi Pick nih. Punya meriah. Padahal baru bertunang. HAHA.

Aishah ni baru aku jumpa hari Pick bertunang tapi dah cepat mesra, Ayum pulak padahal satu kereta je tapi mula-mula segan jugak. Last-last semua menggila.. Nice to meet both of you. And, thanx to Ayum sebab jumpa my loket yang tercicir hari tu. Aishah pun tolong cari jugak. 

Family Pick ramai sangat. Adik beradik dia sembilan orang. Semua layan aku sangat baik. Enjoy sangat. Thanx semua! Big thanx to Pick and his bro hantar sampai KL. :')

Now me kat Banting! Datang sorang tau ke Banting ni dari kolej. Wah, nampaknya aku semakin berdikari. Hehe.


Seoul Garden pulak!!

Salam. Hye..

Nak cerita pasal semalam. Aku, entah hape yang merasuk tiba-tiba ajak bebudak ni pergi berbuka kat Seoul Garden. Asalnya Zyra dengan Farhana pergi dengan budak claz dia. Aku dengan Ira kan memang dah lama nak makan kat Seoul Garden tu. Then petang tu jugak aku tanya siapa nak ikut. Dah cukup orang, aku call kereta sewa. Masa tu pukul 1. Kelas kitorang habis pukul 5. Sewa kereta pukul 5.30.

Aku mintak tolong Farhana reserved dulu tempat untuk kitorang. Tapi boleh orang tu tak bagi reserved ramai-ramai. Gilo ke apa. Tapi tak apalah, balik kelas, solat semua terus gerak. Waktu macam tu kan jalan jam, ingat sempat nak sampai and reserve? Memang tak la kan. So kitorang berbuka minum air je dulu and solat Maghrib. After tu kitorang pergi balek. Oh, lupa nak cakap. Kitorang pergi kat KL Festival City..

Nah, pic untuk korang. Tapi pic makanan tak banyak sebab kitorang dah makan mana ingat nak ambek gambar apa dah.Lepas makan baru lah sibuk nak ambek pic.

Disebabkan bulan Ramadhan tak ada package (boleh cam tu?). So kitorang kena satu kepala RM48. Macam-macam ada.. Memang rasa dalam drama Korea dah.

Mula-mula amek sorang sikit je. Lepas tu kang dok ulang-ulang. Lepas bangun-bangun..
Aku kononnya bercadang nak ambek prawn banyak-banyak. Tapi sebab TERlalu banyak benda lagi menarik, prawn pun dah x tertarik. Hoho~


Sedappp!!!




Aku ulang ambek ice cream sampai dua kali tau takk!! Haha.

Cuba kira ada berapa pinggan keliling aku tu. Wahahaha!

Us. :)

Meja kami terpisah... Tak pe lahh.. Si baju biru tu, Azman kuat gila makan! 

Ok, that's all. Bye. :)
Sorry la tak amek pic makanan banyak-banyak. Korang faham kan betapa laparnya kitorang sebab hampir pukul lapan baru betul-betul berbuka pasal orang dah penuh. Hehe.

Bagi aku makanan kat sini biasa je. Cuma lain. Err, ye ke biasa? Apsal aku rasa macam nak pergi lagi! Korean food dan makan Korean style. Memang style habess..

Lepas makan sampai pukul 10, kitorang pergi danau sampai pukul 1 pagi. Lepas tu ronda-ronda KL nak habiskan minyak. :agipun gate pukul 4 pagi baru bukak. Pukul 3 lebih semua dah terlentok. Gila kan? Padahal hari ni kelas pukul 8:30 pagi.

Ada dua perkara yang buat aku gembira. Makan dan berbelanja. ;p












Weekend dan rindu.

Saturday.

Aku tunggu bukan main lama tau x nak test seluar! Ramai gila orang. Dah la sorang nak try banyak gila. 
Nak kata sale sgt x jugak. Macam biasa je 50%. .
Aku beli jeans dua helai, cardigan dua helai, kasut sepasang and handbag kat jalan tar tuh.. Entah apa benda entah lagi aku beli. Sedar-sedar lesap RM300. Hee~

Kitorang iftar kat sini. Aku just ratah ikan keli bakar je. Minum air punyalah banyak sampai kenyang.

Bukan senang tau aku nak letak pic sememeh aku ni. Wakakak.. Lihat muka aku selebet gila. Pukul 10 lebih baru reti nak balek. 
Muka give up abes tunggu bus. Selebet oh!
Sunday aku dah cite kat sini. Pergi Mid valley plak dengan Cik Ira.

Ok bai. :)

Siang tadi Juna and Ejad whatsapp cakap nak datang KL.. Yahhoo..
Ejad keji gila send pic diorang iftar ramai-ramai yang aku x dapat join tu..
kalau lah fon aku ni boleh printscreen whatsapp diorang tuh!..
Kejam-kejam..!
Rindu kau jugak. Sobs. :'(
Sorry tau korang tak dapat iftar sama-sama.. Sayang semua.. Rindu,rindu,rindu!













My weekend.

Weekend ni aku tak balik Kuantan pun. Aku ikut Zyra balik Banting. Dari sem lepas plan tapi tak jadi-jadi. Sem ni baru pergi. :)

Malam tu kitorang pergi Morib. Lepas orang balik tarawih, kitorang gerak. 10 minit je dari rumah dia. Lepak kat tempat dalam cerita HACKS tu. Haha.

Esoknya tak buat apa. Tapi malam after bukak puasa pergi jalan-jalan then pergi karok. Bertuah betul budak-budak ni bawak aku pergi karok kan. Hehe.

On sunday, tengah hari after semua siap kitorang gerak nak balik KL dah. Sebelum tu shopping dulu kat Kenanga Wholesale. Gila ah tempat tu. Baru aku tahu dan first time aku pergi. Best gila. Dia dekat dengan Times Square.

Family Zyra shopping sumpah gila! Main ambek-ambek je.. Then her dad bayar. family dia memang sporting sangat-sangat. Mak dia masak pun sedap! but I miss masakan mak kat rumah. Ermmm.

Kawan-kawan dia pun best. Karok gila-gila. Then adik beradik dia pun best! Tapi aku kena buli.. Adik dia buat aku rindu adik aku si Amer. :(

Kena buli sebab dia lagi tinggi pada aku! Caiitt..


 Pic lain ada kat kawan zyra. Aku tak ambek pun.. But what I can says, weekend yang sangat bermakna even tak dapat balik rumah! :D

Selamat berpuasa!

Thanx to my sponsor!
Alhamdulillah.

Must Try: Black Canyon

Dah lama kan aku tak review pasal makanan. Actually, dah lama aku nak try kat Black Canyon ni. Adik aku dah try dulu dah. Tak habis-habis kata best. Jumaat lepas masa keluar shopping siket, adik aku ajak pergi makan kat situ. Black Canyon ni dalam East Coast Mall. Sebelah Big Apple.

Drinks.
Selain makanan Ala thai, steak pun ada gak.
Mine, Phuket paradise. belakang tu adik aku punya freeze lime.
Udon me pe benda entah.
Aku terpengaruh dengan drama Jepun yang Mei's butler tu. Nak jugak rasa benda alah ni. Sedap habaq ang.. Memang terbaik ah!

Udang dia besar-besar baq ang.. Fresh and empat ekor lagi.
Aku rasa memang aku akan datang lagi just sebab nak makan ni!
Pe benda entah adik aku order ni.
Mula-mula sampai aku macam, ape benda la adik aku order ni. Aku pun lupa dah tajuk dia apa. Haha. Tapi rasa dia memang mavelous! Adik aku makan sampai licin kot. Memang sedap la.

Service cepat, mesra semua lah. Nanti aku nak try sandwich dia pulak sebab aku tengok ramai chinese order sandwich dia. Malay lak biasa la yang pedas-pedas. Memang sedap and boleh try ok!










Splendid Sunday .

Mula-mula pergi Mega dulu. Adik aku nak beli kain pasang. so pergi Nagoya dulu. Nampak sale kat Vincci!
Aku nak sandle merah yang bawah tu. Tali-tali tu. Tapi.... Tapi tak de wang. Hehe. Lepas tu pergi ECM. Excited aku nampak penimbang kena bayar empat posen ni. Sekali,
Nampak benor lah kan menipunye berat aku 21.7 kg. Benci betoi. 
Cheese choc and choclate lava.

Hari tu aku teringin gile nak makan John King's ni. Aku nak rasa yang choclate lava, sekali ada sorang Chinese ni beli semua. Pergh, then hari ni dapat jugak. Adik aku belanja ni. Tak sedap pun.. Aku makan segigit je dua-dua ni.
Abaikan tudung aku yg senget benget tuh.

Oh my,oh my, dah lama tinggal coklat. :(
After masuk carefour, pergi makan. Kitorang terasa nak makan western food. Restaurant dalam ECM bukan banyak pun. Pusing-pusing, last-last pergi Noodle Station je.

Disebabkan adik aku yang belanja, kena letak la jugak pic dia. Wahaha~

Ni aku punya. Butter pe benda entah.
Ni adik aku punya. Err, herb2 cam tu la. Dia kan nak kurus sangat.

Aku tak makan fries.Membazir kan.
Kasut aku rosak. Huwaa....
Cantek tak? Hehe.

Persamaan nya adalah gigi kami yg x rata. Err, nak pakai braces boleh?