Nyanyi satu lagu.......

Aku tak pernah nyanyi untuk siapa-siapa. Tak pernah. Aku tak pernah sebab aku tak pandai menyanyi. Suara katak panggil hujan pun sedap lagi ada tempo. Tapi sejak kenal budak kecik tu, benda yang tak pernah pun buang tebiat buat jugak. Iyalah, buat sebab setiap kali aku suruh dia nyanyi, dia MESTI nyanyi. MESTI. Jadinya bila dia suruh aku pulak yang nyanyi, dalam dalih itu ini, aku nyanyilah jugak. Kadang-kadang kalau gayut telefon tu atau selalunya kat we chat.

"Nyanyi lagu Syeera Sanders."
"Wohhaaa.. Tak nak aku."
Sebab aku tweet aku tengah dengar lagu Syeera Sander. 
Lepas berbolak balik....
Dan aku pun nyanyi...


"Ni aku nak tanya ni.."
"Apa?"
"Kenapa kau suka lagu tu.."
"Suka la sebab sedap.."
"Ye ke? Bukan sebab lagu tu kena dengan kau?"
"Naaaa........"

Hari berikutnya aku mintak upah dia main lagu tu dengan gitar. Syeera Sanders tu kan youtubers je,dia mana pernah dengar lagu tu pun. Tapi.. sebab aku yang request,.. Cannggg! Bukak FB ada lagu tu. He make me a video! Wahh, sayang gila adik lelaki tua aku sorang tuh! :D

Sayang Jebat Iskandat version 2! 

********************
"Eiyyy Mok.. Aku nak tanya ni.."
"Apa.."
"Kau still tak bleh lupa dia lagi ke?"
"Tak lah.."

...Namun ku.. masih tak bisa lupakan dirimu

"Kau still ingat kenangan and fikir dia lagi?"
"Takk....."

.tapi ku masih terfikirkan cintamu, dan aku.. merindui dakapanmu.

"Kau terbayang bayang senyum dia lagi.."
"Tak dah... Aku dah okey. Dulu ye la. Aku dengar lagu ni masa aku tengah frust tu. But now, bila dengar dah tak rasa apa dah."
"Ye ke ni..."

..namun ku.. masih terbayang bayang senyumanmu....

Betul ke Nina? Ye, betul.
Sendiri tanya, sendiri jawap.

"Ermmm, kalau macam tu tak pe la.."

But then, bila dia petik gitar dan nyanyi, dan sebut baik-bait lirik. Aku kesat air yang bertakung kat mata. Bertakung ja. Tak jatuh lagi.

Kali ni bukan sebab sedih putus cinta. Tapi terharu sebab ada orang faham apa sebenarnya yang sedang kita rasa..



No comments: