cerita yang akan terus bersambung dan bersambung

Aku masuk kelas macam biasa. Tarik kerusi dan duduk. Aku nampak nota kecil.

'Jumpa kat tangga rehat nanti sekejap. AA'

Jantung degup kencang. Alamak, siapa, siapa? Siapa bagi note nih? Dalam kepala merangka jenis bentuk muka manusia spesis lelaki. Ok, ke saja nak kenakan aku. Kawan-kawan aku pun boleh tahan jugak nak kenakan orang. Ok chill.. Waktu pertama berlalu, kedua,ketiga,keempat dan seterusnya sampai loceng berbunyi.

Rakan lelaki dan perempuan sudah merempit keluar. Waktu rehat kan. Aku duduk. Konon-konon tak ada selera nak makan. Satu geng datang. Seseorang buat isyarat tangga. Terus dapat meneka siapa.

Perlahan jalan ke tangga. Nampak lelaki itu berdiri di satu sudut di bahagian tangga. Aku? Malu-malu serigala. Serigala malu kah?

"Nape nak jumpa-jumpa nih?"

"Amboi garangnya." Kawan lelaki itu sibuk menyampuk. Aku jeling. Konon. Ingat nak buat macam Ziana Zain naik kan sebelah kening tapi tak reti pulak. Nantilah praktis.

"Err.. macam mana yang hari tu?"

'Hari tu'. Oh, aku faham. Hari yang kau cakap nak buat aku jadi cik gelpren kau depan kawan-kawan kau tuh lantas bikin aku malu sampai muka aku merah padam membara dan hampir rentung tu kan??

Tapi cakap dalam hati je lah.

"Errr. Entah, tak tahu.."

"Alah, tahu lah.."

Hais, mamat nih, nama je senior. Nama je lebih tua dari aku. Tapi takkan lah aku nak bagi jawapan dengan  kawan-kawan dia yang ramai-ramai macam bodyguard nih. Malu la weyh.. Malu siot... Nampak je aku nih macam tak kisah, tapi sebenarnya aku ni pemalu okeyy. Pemalu!

"Please.. Nak tahu sekarang.. Dah dua minggu dah ni.."

Oh, ye ke? Dua minggu dah? Hais, memang la aku pun dok hendap-hendap kau mcam kau hendap-hendap aku. Memang aku sengaja duduk dalam dewan makan bertentang dengan engkau macam engkau cuba bertentang dengan aku. Memang aku tunggu kau habis makan macam kau tunggu aku habis makan. Memang aku tunggu kau tunggu aku dekat surau macam kau memang tunggu aku petang-petang kat koridor tuh tapi....................



Aku siapa, kau siapa.........

No comments: