Bodoh. Penakut

Dia cakap aku penakut. Penakut nak bercinta lagi. Kawan aku pulak cakap, aku masih menunggu. Tunggu orang yang takkan kembali. Tapi hati aku kata, aku belum pasti. Aku belum jumpa orang yang aku akan cinta sampai aku mati.

Dia cakap aku penakut. Penakut sebab bila ada orang nak kenal je aku mengelak. Bila ada orang luahkan perasaan je aku terus tak angkat call dan tak reply text. Kawan aku kata aku bodoh. Bodoh tunggu orang tu sampai enam tahun lepas tu aku nak tunggu lagi.

Dia silap. Aku bukan penakut. Aku just tak nak lukakan hati orang.. Tak nak bagi harapan kat orang..
Dan yang paling aku nak betulkan is, aku bukan menunggu.. Aku LANSUNG tak tunggu dia. Lansung tidak. 

Mungkin Allah masih nak lindungi aku. Masih beri aku pilihan. Masih beri aku masa untuk memilih orang yang tepat.

Cakap lah apa yang kau orang suka. Anggaplah macam mana pun yang kau orang nak anggap.Suatu hari nanti, bila sampai masa kau akan mengerti..




No comments: