This is real life

Firstly nak mintak maaf kat siapa-siapa yang mintak tolong aku editkan blog sebab aku dah start kerja. Memang lah balik petang, kerja office hour tapi bila balik letih and idea berterbangan.. Sorry ye. Cakap pasal kerja, today is my second day. Pergi interview hari selasa tu, esoknya dia suruh datang kerja. Kerja apa? Ala, kerja biasa je...




Nampak tak sampai dua calculator tu? Macam tak kena dengan jiwa kan.. Dah second day ni ok je.. Aku kerja bahagian audit. Tapi mungkin akan dihantar bahagian HQ. I don't want. Gaji memang lah boleh jadi banyak. Aku tak nak kerja malam atau sampai malam.. Nehii..... Sekarang dah selesa bahagian ni..

Aku kerja, kerja yang tak akan habis.. HAHA..

Orang lain kerja bagai nak gila buat OT untuk sara diri, aku pulak sebab nak beli fon baru. Hehe. Jeles semua orang dah pakai Note 2.

Tempat kerja.

Kat department aku ni, dalam bilik ada 5 orang. Tapi yang Chinese mam besar tu memang naik untuk pantau je. Yang dua orang lagi pulak selalu busy keluar tengok outlet. Tinggal la aku dengan Kak Sheena. Kitorang berdua je. Dua hari kerja, aku dapat tahu akak yang riuh-riuh yang selalu happy go lucky tu dah bercerai. Kawan baik sendiri rampas suami dia. Tapi diorang still baik. Kalau aku memang tak ah kan. Ni bukan gosip eh,akak tu sendiri yang cerita. Then akak meja depan aku tu pulak, ada anak sorang tapi dia tak jaga. Kak Sheena kata mungkin suami dia dah meninggal or mungkin dia bercerai.

Diorang kerja kuat. Ke sana, ke mari.. Buat OT sampai 8:30. Kerja untuk besarkan anak..Aku kerja sibuk nak beli fon baru. Bukan semua marriage tu berkahir dengan happy ending.. This is real life.

Baru masuk mesti tanya umur, dah kahwin dan adakah bakal berkahwin? HAHA..

No comments: