Crush.

"Macam mana kalau kita memang tunggu orang tu, lepas tu dia pulak memang muncul depan kita. Atau kita tiba-tiba terada peluang nak dekat dengan dia? Rasa-rasa tu jodoh ke?" - Dia-

"Macam mana pulak kalau kita pernah la suka kat dia, lepas tu terpisah lama. Lepas tu dia datang cari kita. Tapi dia berpunya. Itu memang tak berjodoh ke?' -Aku-

*******************
Siapa boleh lupa orang pertama bagi bunga dekat kita. Bunga plastik sembur minyak wangi bau dia. Kita simpan lama dalam locker.

Siapa lupa orang yang curi gambar kita dekat sidang redaksi lepas tu tunjuk dekat satu aspura tu? Gambar kita size 4R tu sampai cikgu tanya kita, kita pun tak tahu nak jawap apa.

Siapa lupa ada orang tu pesan suruh tengok dia berlatih kawad petang-petang dan kita panas-panas curi tengok dia. Tak nak bagi dia nampak sebab kita malu.

Siapa lupa orang bagi kita stoking pink converse. Berkerut kerut dahi kita dapat hadiah macam tu. Tapi kita suka pakai. Selesa.

Siapa lupa orang yang selalu kirim salam kat kita tapi depan-depan nak tegur pun malu sampai merah muka. Kulit dia yang putih tu selalu merah-merah bila bertembung dengan kita.

Kita tak pernah lupa lansung pun. Cuma bila dewasa dan ada peluang berkawan semula, kita sengaja tak mengaku dan buat-buat lupa. Kita nak awak yang cerita dan ingat semula. Kenangan berharga waktu zaman muda belia. HAHA.

Oh myyyyy, sejak jumpa awak semula, saya rindukan sekolah kita. Sepanjang malam bercakap pasal kenangan tu buat saya rindukan semua. 


Baru teringat dulu pun saya ada crush.
Tapi dah tua-tua ni nak crush apa lagi.
Buat gelak dek orang ja..

jahat dia buat aku rindu!



2 comments:

Ara Nadea said...

crush? akak first crush masa masuk u.. maklum la orang dari sekolah perempuan.. hahaha.. crush akak dah kawen pun.. :)

nyna amani said...

Saya tak tahu pun masa sekolah tu nama dia 'crush'. Sekarang baru sedar rupanya saya ada crush dulu-dulu.. HAHA