Hampir hilang sekali lagi.

Update sambil packing barang nak balik. Hoho.

Bukan nak cerita pasal event. Nak cerita fon yang hampir hilang sekali lagi. Okeyy, semua orang akan tahu saya ini sangat-sangat careless okeh! FYI, fon saya dah dua kali hilang.

Ceghitanya,

Tadi aku turun nak pergi print assignment sebab nak hantar. Dah hantar kat department, turun-turun terasa macam kosong. Lepas tu aku terus berlari lari sampai semua orang tengok larian aku yang mengalahkan orang marathon tuh. Aku aim tertinggal kat stationary tempat yang aku print tadi. Sekali pergi tak ada. Ok cuak.

Akak yang kerja dalam tu call dapat tapi tak angkat. Ira call tak angkat. Ok, aku dah start pasrah dah. Aku cakap kat Ira, tak pelah, aku nak pinjam fon dia dulu and nak pegi beli simcard baru.

Pergi kedai beli simcard, balik tu  Nurul cakap aku tertinggal fon kat department pasal dia call lecturer yang angkat. Boleh???

Ok, disebabkan ira pergi tolong ambek, aku tunggu je la kat bilik.

Ceghita Ira.

Dia cakap lecturer semua tanya macam-macam. Tapi soalan yang tak boleh blah yang buat kitorang gelak besar bila Madam tanya,

"Dia letak nama awak apa?"

Ira jawap sambil tunduk, "Pipi Embam." HAHAHA!

Ok-ok, sebenarnya yang letak nama tu bukan aku. Faiz, dia memang suka sangat kan main fon orang. Fon aku digodek godeknya. Bila aku nak call dia, keluar 'Abang Hot'. Dia yang start panggil Ira Bam. Sampai lekat satu kelas. Dia pergi bantai tukar kat fon aku tu. Aku pulak tak ada masa nak tukar or nak cara ke handphone tu.

Apa pun, syukur sangat jumpa balik fon aku. Aku dah nak nangis pasal fon tu atok aku yang bagi. Nampaknya kali ni aku betul-betul kena tukar nombor. Bawal sial betol nombor tu. Haha, padahal diri sendiri yang careless.

Happy Birthday Ira.
May Allah bless you..
:)

No comments: