Bukan.

Orang selalu kata pada aku, "You deserves someone better." Waktu mula-mula aku selalu nak cakap, hanya aku yang tahu siapa yang layak untuk aku. I just only want him. Tapi itu dulu. Waktu hati aku sedang parah. 

Aku nak dia tahu, aku marah bukan sebab dia keluar dengan perempuan itu dulu. Tapi aku marah dengan alasan mengapa dia pergi dari hidup aku. Yang aku mahu kebenaran. Tapi dia bagi jawapan dengan semua pembohongan. Dan yang paling merobek hati aku adalah bila aku dah tahu yang sebenar dia masih terus dengan segala penipuan.


Aku manusia biasa. Selama ini aku bukan jenis pendendam. Orang buat jahat dengan aku, even tak say sorry lama-lama, aku terus hapuskan rasa marah tu. Tapi untuk dia, aku ambik masa yang lama. Sangat lama. Namun akhirnya aku buat keputusan untuk lepaskan, untuk maafkan. Aku tak nak Ramadhan aku tahun ini sama seperti yang dulu-dulu. Aku tak nak lagi sia-siakan hari yang aku ada.

Aku tak tahu hari tu dia minta maaf kerana apa sebab aku tahu dia lansung tak rasa bersalah. Dia sendiri kata dia tidak kisah. 

Aku kalau boleh lansung tak mahu fikir lagi. Apa guna ingat orang yang lansung dah tak ingat pada kita. Tapi satu malam aku mimpi. Mimpi arwah ayah dia. Honestly aku tidak kenal keluarga dia cuma kenal muka sahaja. Mula-mula aku abaikan saja. Mimpi mainan tidur. Lepas dua tiga kali mimpi sama, satu hari aku baca Yassin dan sedekah. Mungkin hati aku sedang gundah. Dan bangun pagi itu dalam sedar tak sedar telinga aku terdengar ceramah. Dekat TV. Pasal 'Kemaafan'.

Mungkin dah tiba masa aku maafkan even orang itu lansung tak rasa bersalah. Tapi aku tak sanggup nak berdepan dengan mimpi yang cuba aku anggap sebagai mainan tidur itu. 

Aku simpan perkara ini dan hanya cerita pada kawan baik aku. Aku rasa dia patut tahu. Aku tak tahu apa yang sedang berlaku. Cuma aku harap tiada perkara buruk yang berlaku.

Kalau dia baca, dia tahu. Kalau tidak, entah lah.

Mimpi apa, biar lah hanya aku dan Dia yang tahu. Aku masih ingin anggap ia sebagai mainan tidur. 

Berubahlah.berubahlah,berubahlah.

11 comments:

afiq said...

Mimpi pasal ape??can i know about it??

Anonymous said...

salam..

u mimpi apa?mimpi bnda bruk kew baik?

nyna amani said...

@afiq
You can't.

nyna amani said...

@Anonymous
Ermm, x buruk x baik, just lil bit upset.. Entahh la..

afiq said...

Why cant tell me??please let me know

nyna amani said...

@afiq
It's just a dream. Lg pun I x cerita dgn org yg I tak kenal. Doakan yg baik2 ya. :)

afiq said...

Owh..my name is ahmad afiq bin abdullah aka aaa..ok then.

nyna amani said...

@afiq
Owhh, awak ke.. Ermm, x de pape lah. Mimpi je pun.. OK THEN. :)

afiq said...

I dont think it just a dream.ur dreams about my dad few time..and its same dream..nvm if u dont want to tell me..anyway tq for rply my comment.:)

afiq said...

1 more tetingal..tq sangat2 for u forgiveness..

nyna amani said...

@afiq
No biggie. Selamat Berpuasa. :)