Ada seorang lelaki............

Dalam hidup ni, akan ada ramai orang yang datang dan pergi dalam hidup awak. Walaupun dalam hati awak hanya ada seorang, tak semestinya  orang itu yang akan bertahan.

Ada seorang lelaki. Dia selalu tenggelam timbul. Dia akan datang bila awak susah. Bila awak gundah. Kemudian tenggelam dan hanya perhati dari jauh.

Dia buat awak tak berapa nampak dia. Cuma makin lama awak akan mula rasa siapa sebenarnya yang awak ada.

Selama ini awak hanya nampak satu orang saja. Awak tumpukan hanya untuk satu orang itu. Dalam tak sedar, pilihan yang awak tumpukan itu adalah pilihan yang salah.

..dan awak jugak tak sedar yang bukan pilihan awak masih tunggu di situ. Dia akan cepat-cepat datang bila awak mula goyah. Tahankan awak supaya tak rebah.

Bila dia lenyap awak tak begitu endah.

Suatu hari awak akan terfikirkan orang itu. Awak akan sedar siapa yang sebenarnya selama ini tunggu awak dengan tabah.

Awak pernah dengar tak ada orang cakap,
 "Orang yang selalu rasa diri dia tak layak untuk awak, adalah orang yang paling layak untuk awak?"





"Kenapa kau tak cakap awal-awal? Tak cakap dari dulu."

"..Sebab aku tahu aku memang takkan dapat kau. Hati kau untuk orang lain.
Jadi aku biar kita terus macam ni, supaya aku tak terus hilang kau.
Biar aku simpan supaya kau tak terus jauh dari aku.."

Boleh tak semua orang jangan buat aku sedih??!!