marathon telemovie

Semalam aku marathon tengok telemovie. Sebelum tu aku tengok 'Untuk 3 Hari.." Ok lah cerita. Lawak. Tapi aku tak nak cakap pasal filem. Aku nak cakap pasal telemovie yang aku tengok..

Aku ni jarang tengok TV sebenarnya. Aku selalu dengar orang cakap pasal drama Kashaf Imani tu. Aku pun dengan gigihnya cari link nak tengok online.. And,usaha aku medatangkan hasil..


Bila aku tengok cerita nih, aku terus terjatuh hati dekat watak si Kashaf ni. Dah la nama unik. Aku jatuh hati dengan watak ni sebab even dia jahat, dia anak yang baik.. Hidup dia dalam cerita ni buat aku teringat kat someone.. :(

Beto Kusyairi and Sharifah Amani memang gabungan yang hebat. Aku memang minat both of them gila-gila. Beto memang berlakon ada gaya sendiri.. Aku tengok drama ni sampai subuh tunggu loading bagai.. Menangis macam putuih cinta. Serius, aku terus rindu mak aku dan rasa nak terbang balik sekarang.

And now, aku tengah tengok lagi!

Next,



beto khusyairi again. Hehe.. Okeh, yang ni pulak drama boleh kencing manis baq ang.. Suuwiit lah sesangat. Cerita dalam LRT pun boleh jadi.. Gigih jugak aku tengok nih.. Aku ni tak minat Lopa, tapi dalam cite nih watak dia memang aku suka.

Favourite scene: masa diorang bergaduh and Lopa campak pensel dua kali.

Dan sekali lagi aku terjatuh hati dengan watak lelaki ni. Sangatlah berpegang dengan janji sebab mak dia pernah mungkir janji. Jadi dia tak nak orang lain terluka sebab dia mungkir janji pulak. At last dia sendiri terperangkap dengan janji dia.. Ha, tu la.. jangan berjanji..

Aku malas nak bagi sinopsis ke hape sebab dah ramai orang review pasal nih. Lagipun telemovie nih dah lama kan.. Cuma aku nak share pasal aku nak menyokong drama Melayu yang dah tak macam dulu dah.. Aku dah nak minat balik dah.. Tidak dok layan Korea je..

Beto tak perlukan muka yang ensem okeyh.. :)

Aku suka setiap patah perkataan yang keluar dari cerita ni. Bersahaja,bermakna dan bersambung sambung...

2 comments:

Ain Al-Zahar said...

suka beto jugak...dalam cite aku dia & tong sampah...suwit je ayat2 dy..spontan n slamber...:)

nyna amani said...

@Ain Al-Zahar

Beto mmg best!