Kita tak akan pernah duga...

"Hidup ni kita susah nak duga,kadang-kadang kita rasa dekat sangat dekat seseorang,tapi sebenarnya jauh..
Walau kita dapat capai dan genggam tangan dia, tapi belum tentu hati dia kita dapat selami..
Mungkin kadang-kadang kita dapat tengok dia ketawa, tapi kita tak tahu apa makna disebalik disenyumannya..
Bila dia menangis,kita ingat kehadiran kita dapat memujuknya, walhal kehadiran kita lansung tak disenangi..
Rencah dunia.. Kita tak akan tahu siapa lawan siapa kawan sehinggalah sampai satu masa kita jatuh..
Adakah tangan itu menghulurkan bantuan atau kita akan ditinggalkan......"
Akmal,  06 November 2008.
21:07:12

Ini antara yang aku jumpa dalam diary semalam. Siapa Akmal? Seseorang yang... Erm,biarlah, benda dah lepas.. :)
Now? Dia dah kahwin dah. Tak silap lepas dia habes degree,kitorang lost contact and then tiba2 invite nak kawen dah.. Congratulation! He's my senior. Dia ada jemput, tapi masa tu aku tengah parah lagi.. He's older than me 5 years.

Disebabkan keadaan dah tak sama macam dulu, aku tak boleh la nak bercerita panjang pasal hal-hal macam ni. Ye lah,orang dah berkeluarga, yang tinggal hanyalah kenangan yang indah-indah untuk aku kenang..

**********************************

p/s:
Aku dah mula rindukan bebudak nih..
Hmmm..

No comments: