Mungkin anjing paling tahu makna setia.

Petang semalam dalam hujan aku dengan Arma merempit ke TC. Nasib baik Tc tu dekat je dengan rumah. Kalau tidak lencun jugaklah. Kitorang melepak ka Burger King. Hujan-hujan melantak burger King memang mabeles lahh.

Well, macam biasa topik orang perempuan kalau hang out together pasal apa kan. Arma sebijik macam aku masa mula-mula dulu. She's very upset. Masih mengharap, masih rasa keajaiban tu akan muncul. Dia lagi parah sebab first love. Memanglah sesuatu yang kau tak akan lupa sampai bila-bila even kau dah ada orang lain sekalipun.

Mungkin perkara putus cinta tu dah hampir setahun berlaku pada aku, masih baru sebenarnya tapi aku dah boleh terima hakikat yang kami memang tak berjodoh.

Bercakap pasal first love.. Kebetulan pulak aku dekat TC.. Betul-betul mengingatkan aku pada first love sendiri.. Semua kenangan tu masih mampu buat aku tersenyum. Tak macam kenangan yang lansung aku tak nak ingat dengan dia. Aku sendiri pun tak tahu kenapa. Mungkin dengan yang pertama itu kesilapannya dari aku sendiri. Dia hanya beri aku yang indah-indah untuk dikenang. Hanya aku yang tak tahu nak hargai. Mungkin itu yang first love aku rasa bila datang sini. Sakit dan pedih nak ingat. I'm sorry.. Kalau waktu boleh diundur, aku rela fight untuk kita..

Aku dan Arma cakap pasal ex. Ya,ex... Cakap pasal pengorbanan. Kalau orang dengar segala pengorbanan itu, orang akan kata itu satu kebodohan. Bagi kami, kami tak pernah menyesal buat sesuatu untuk orang yang kita sayang. Cuma terkilan semua tu tak dihargai.

Bila dfikir balik, sebenarnya dulu aku ada banyak sebab untuk pergi, tapi aku pilih untuk setia sebab aku cinta. Tapi bagi dia, dah tak ada sebab untuk dia setia sebab dia memang tak ada rasa cinta.

Sungguh aku masih ingat setiap patah perkataan yang aku printscreen dulu. Terima kasih ex sebab terus terang dengan aku yang kau suka orang lain,dan terus terang dengan orang lain yang kau dengan aku just sebab kau bosan.

Sebab aku tahu itulah maka aku tak toleh belakang lagi. Kalau aku tahu awal-awal,mungkin aku yang akan pergi dulu. Tapi masih belum terlambat untuk aku tahu....

Terima kasih Tuhan, beberapa bulan yang lepas kau tunjukkan aku jalan. 

Aku baca artikel,
pasal anjing yang setia tunggu pasangan dia even seminggu mati.
Aku terfikir,
Anjing pun tahu makna setia.
Kita?
:)


Pernah baca pasal 'Kekasih Valdaro'? Rangka yang tertanam berpelukan for 5000-6000 tahun.
I really wonder kenapa diorang mati.
Sebab dalam kajian diorang tu muda lagi, around 18-21..
Tapi aku tak jumpa pulak sebab sebenar kematian tu..
Siapa tahu, share yep! ;)




No comments: