Who am I in 10 years time?


Lama aku fikir lepas dapat soalan essay. Lama yang sangat lama sebelum aku mula menulis. Aku pandang Fatin disebelah. Dia juga macam aku. Masih berfikir.

Sebenarnya aku ada banyak benda nak buat, tapi sendiri tak pasti apa aku akan jadi dalam sepuluh tahun akan datang.

Aku ada ba..nyak benda nak buat pada asalnya. Aku ada peluang tapi sayangnya aku tak guna peluang yang aku ada dengan baik. Aku selalu tak sungguh-sungguh buat sesuatu. Padahal benda tu adalah satu-satunya peluang untuk aku.

Jadi, apa akan berlaku sepuluh tahun lagi?

Farah, dalam essay dia dah kahwin dan mungkin dah ada anak. Kawan aku yang ini dah bercinta semblan tahun rasanya. Lepas belajar dia memang nak kahwin. Lagipun family dia orang senang, dia pulak memang minat dengan bisnes.
Fatin, bisnes dah berkembang pesat sebab dia buat bisnes. Kawan aku yang ini pulak nak bukak restaurant. Dia pandai masak.
Aku masih lagi berfikir. Aku tak rasa sepuluh tahun lagi aku akan berkahwin. (Depends on jodoh la kan) Aku rasa sepuluh tahun lagi aku akan sedang kumpul duit dan sedang komited dengan kerja. Ermm,mungkin. 

Hakikatnya,aku ada banyak benda nak buat. Jadi kali ini aku tak boleh main-main dah sebab nanti aku tak dapat nak jawap bila orang tanya soalan yang sama.

Good Luck semua! ;)





No comments: