Kisah kena sampuk paling sedih.

Tadi waktu aku sibuk membaca pasal Mona Fandey, tetiba bunyi orang jerit-jerit. Aku and yang lain ingat ada orang bergaduh. Tapi aku rasa cam pelik. Semua buat tak tahu je dulu. Pukul 5 aku bangun dari katil nak pergi amik wuduk untuk solat Asar sebab kitorang decide nak pergi Giant. Tapi aku dengar lagi. Aku pun turun bawah. Tengok ada ramai orang. Aku tanya lah kenapa. Diorang cakap ada orang kena rasuk.

Aku naik atas cakap dekat budak-budak nih semua stop tengok Mona Fandey tuh sebab takut kang ada yang lemah semangat. Aku cakap ada budak kena sampuk. Diorang terus turun pergi tengok. Aku terus dengan niat aku tadi. Ambek wudhuk and solat dulu. Ingat tak ada apa-apa lah.

Diorang turun nak bawak Yassin. Aku lepas solat baca lah apa yang patut. Takut jugak gak. Aku join diorang turun sekali. Tapi aku tak turun baca Yassin pun.

Tapi.................

Budak-budak aku nak pergi baca Yassin diorang tak bagi. Boleh? Budak-budak bilik dia marah and takut. Sebab benda tuh mengamuk and mengganas bila baca Yassin. Memang lah jadi macam tuh. Kitorang semua tak tahu nak buat apa. Warden tak ada. Ika dak bilik aku call her mom. Mak dia pandai jugak la ubat-ubat. Sementara tunggu, kitorang memang tak buat apa-apa lah. Bilik diorang kunci. Budak2 bilik dia semua tak berani keluar sebab budak yang kena sampuk tuh ada kat pintu and halang kawan-kawan dia keluar. Bapak dasyat dia tendang-tendang pintu!

Memang seram ah. Aku call mak aku awal-awal lagi. Ye lah,. dulu apa-apa cerita dekat si dia kan. Sekarang pandai pulak cari mak. Cait!

Mak Ika sampai tapi x boleh buat apa. Panggil ramai orang kot nak ubat dia. tetap degil tak nak keluar. And, actually budak nih stress. Dia baru break off. Masa dia kena sampuk, dia asyik sebut nama ex dia. tiba-tiba aku kesian. Sangat!

Orang tuh tanya mamat tuh ke yang hantar benda tuh. Benda tuh cakap tak tau. tak tau. Dari petang bawak ke malam baru okey siket. Family dia bawak dia balik. Actually ada beberapa kemungkinan dia kena sampuk.

1. Family belah mak dia banyak benda-benda. Mungkin salah satu.
2. Dengarnya dia ada overnight. Tapi ada yang kata tidak. Entah.
3. Ada jugak yang cakap bf dia yang hantar benda tuh. Tapi if betul, apsal laki tuh nak break kan?
4. Ada jugak aku dengar ada perempuan hantar benda dekat dia lepas bf dia mintak break malam tadi.

Apa-apa pun bagi aku benda-benda macam nih jadi bila kita tak kuat semangat. Bila putus cinta, emosi sangat lemah dan terganggu. If kita tak dapat nak kawal, senanglah benda macam tuh nak masuk.Budak nih kecik and kurus je tau. Aku tengok, seriusly aku kesian tambah-tambah bila dia asyik sebut nama laki tuh. Entah apa yang jadi dengan relationship tuh sampai dia tak boleh terima. Apa budak laki tuh dah buat? Benda tuh berlegar legar dalam kepala hotak aku.

Then aku fikir, Alhamdulillah, aku masih waras. Even hampir gila. Wee.............




No comments: