Padan muka aku.

Tahniah kawan baik aku masa kecit-kecit dulu. Sorry sebab tak dapat datang.
Rasa sangat jeles bila orang bercinta sekejap tapi dah ada hala tuju. Tapi aku bercinta lama-lama tak kemana pun. Kalau aku kawen anak dah boleh pergi sekolah dah, kan? Haha.

Dulu aku excited nak pergi wedding kawan-kawan. But now, bila diorang jemput aku rasa zero je. Sorry korang. Tapi itu bukan alasan aku tak akan datang. Kalau tak ada aral melintang, aku pergi.

Aku harap limapuluhdua orang yang like nih akan simpan nasihat nih kat hati. Sebab I really mean it. Bercinta lama-lama, bila putus bukan perlu sehari dua nak lupa. Aku enam tahun. Entah berapa tahun pulak lah keadaan akan pulih. Macam mana kau nak biasakan diri tanpa dia pulak? Bila buat apa-apa mesti teringat. Jalan yang guna dengan dia, barang yang beli masa dengan dia. Aku rasa macam nak buang je bantal-bantal yang aku tidur nih. Beli lain. Rasa bila nak pergi makan meatball tak nak lalu jalan yang pergi dating dengan dia. Sepanjang jalan aku pejam mata. Boleh? Rasa nak buang semua baju yang pernah pakai bila keluar dengan dia. Sampai satu tahap aku tak boleh makan dekat Restaurant makanan segera yang pernah aku pergi dengan dia. Seriously, hari tuh aku nak makan KFC, aku bungkus je. Sumpah x sanggup. Dah la tuh, tak habis pulak. Rasa macam tak nak balik kampung sebab ada kenangan dengan dia. Rasa nak stapler mulut semua orang yang tanya pasal kami. Rasa macam nak suruh sekolah SMKJP2 tuh tutup. Senang cerita, tutup je Bandar Pusat tuh. Hee. Boleh? Jangan buat gila lah Nyna.. Macam kau sorang je putus cinta kan..

Aku rasa macam nak pergi jumpa ustazah yang marah aku bercinta-cinta dengan murid kesayangan dia tuh and cakap ." Ustazah menang. Padan muka saya"

Aku rasa macam nak text ex yang nak balek kat aku dulu and cakap. "Kau betul. Sila gelakkan aku." Tapi tak boleh sebab dia dah nak kahwin. Kang ada yang baling kayu. Hehe. Congrate you.. :)

Rasa macam nak cakap dekat semua ex-ex dia yang ada dalam friendlist aku tuh, "Aku pun sama macam korang, tak dapat jaga dia baik-baik. Harap je bercinta lama. Welcome to the club. Nak cakap kat diri sendiri sebad dah masuk club 'Ex Triple A." Hoho~

Terima kasih sebab buat aku rasa macam orang paling tak guna dalam dunia. Padan muka aku.


I can fake a smile when I feel horrible. I can even pretend to be happy... but what I can't do is pretend that I don't love you

4 comments:

Jannah Latif said...

nk tutup BP? hamboi.. kasihanilah aku..huahaha :D

nyna amani said...

Haha.. la, Bp je pun... tutop bukak balek ltak nama lain.. Haha

NZ said...

sabar k nina..memang susah nak lupakan lagi2 bila korang bercinta lama gila..so sad..sbr k

nyna amani said...

Erm.... Huwaa.............. :"(