Bila aku rindu..

Aku demam. Wifi buat hal. Jadi aku bosan.

Mujur, setiap pagi bukak mata ada orang tak jemu hantar text good morning. Tapi selalunya aku bukak mata, baca text gud morning lepas tu sambung tidur, dan senyum. Selalunya lah. ;p

Aku memang seorang yang tak betah duduk rumah saja-saja. Selalunya cari mangsa ajak keluar. Dan sangatlah untung kalau ada orang yang ajak aku dulu. Tapi, duit pun bukan ada. Kena pergi tempat yang tak perlukan wang sangat. Haha. (Dalam takda-takda duet, masuk mall dan makan juga)

Mata dan kepala dah teringatkan kolej.

Teringat Nurul yang sem lepas tak berapa ada dalam bilik sebab sibuk belajar dekat library. Hasilnya, dia dekan semester ini! Budak account dekan woot! I'm proud of her. Sibuknya dia sampai bakul dah penuh dengan baju kotor menandingi baju-baju yang lain. Sibuknya dia sampai tak ingat minum dan makan. Rindukan Nurul yang kalau pergi mana-mana pun mesti nak order mee goreng mamak dia. Agaknya sebab tu badan dia kekal selim begitu.

Aku juga teringatkan Zyra yang selalu ulang-ulang lagu Muara Hati. Kalau ada test Math, serius benar gayanya.. Muka ketat habis. Zyra yang juga selalu tak ada dalam bilik tinggalkan aku. Zyra yang sensitif, yang perlu berfikir sebelum bercakap dengan dia. Zyra yang tak kisah kalau aku ajak makan atau buat kerja gila sama-sama.

Ira. Rindu Ira sebab semester lepas satu kelas dengan dia. Satu unit dengan dia. Makanya, semester lepas aku jadi paling baik dengan dia macam semester satu dulu. Ira yang selalu cakap,

"Nina.. kita lapar.. Jom makan."
"Nina, kita rasa nak makan blablabla.. Jom.."

Ira yang selalu risaukan subject economynya tapi masih dapat markah yang baik setiap kali test dan quiz. Ira yang selalu buat aku geli hati bila dia buat muka comel dia. Ira yang aku risau sebab sebelum balik hari tu tiba-tiba jadi tak lalu nak makan.

Dan, aku rindu jugak Faiz, teman lepak,teman gaduh dan katanya lagi, kami ini mega bestfriend. Kakak terbaik dia. Teringat dia yang kalau order makan mesti nak ada ayam goreng Aku kata dia macam upin ipin. Asyik-asyik nak ayam goreng. Bila tegur terus order benda lain. Bila ada telur dalam sup, aku yang akan makan telur kuning sebab geli katanya. Lepas tu makan bersepah. Itu Faiz.

Rindu jugak Si Raff yang ketinggiannya bukan ketinggian lelaki Malaysia sebab bapak dia orang Arab. Dan sebab ketinggian dia akan jadi bahan untuk aku kenakan dia balik bila dia panggil aku Mok. Raff yang kuat makan. Kalau lepak malam-malam dia akan makan mee goreng sepinggan dan nasik lemak. Tapi kurus kering kedeking. Raff yang setia. Raff yang suka bercerita fasal buah hati dia. Raff yang buat aku percaya lelaki setia masih wujud di dunia.

Itu kawan-kawan aku. Kawan susah senang aku. Kawan yang akan marah bila aku sedih. Kawan yang betah dengar aku ketawa kuat-kuat. Kawan yang masih setia dengar cerita aku walau entah berapa kali aku cerita benda yang sama. Kawan yang jadi kekuatan aku selama ini. Kalau nak cerita pasal kawan, entah berapa entry pun masih belum habis sebab aku ada ramai kawan-kawan yang superb. Terima kasih sebab buat aku happy. Aku harap kita dapat konvo sama-sama nanti. :) (Kecuali Nurul dan Zyra sebab diorang lambat lagi habis ye) Aku betul-betul harap aku dapat lepas semua untuk semester akhir ini sebab semua subject adalah killer subject! Doakan aku ya.


1 comment:

Masmira Masri said...

alalalaa....sama lah kita rindu jugak kat kwn yg kwn susah senang ni paling susah kita nk carik kn...ohh yer selamat berkonvo...
jemput singgah n follow me
http://myaleo.blogspot.com/2012/10/wedding-kawan-hubby.html