Maaflah, malam ini aku mimpi kamu lagi.

Sebenarnya, aku kalau boleh dan sebolehnya tak mahu ingat tentang kamu lagi.
Dan aku semahunya cuba lari sejauh mungkin dari hidup kamu.
Aku juga harap kamu tak akan tahu apa-apa tentang aku.
Tapi, bila mana aku rasa aku semakin boleh,
kerap pula aku bermimpi mimpi fasal kita.

Aku sedar dan tahu kita memang tak berjodoh,
Malah setiap hari aku ajar diri untuk redha.
Dan bila saja kekuatan itu mula menular,
kenangan itu belayar-layar di ruang fikiran.

Aku harap dan selalu doa kamu baik-baik saja.
Aku pasti malah memang sangat pasti kamu sangat bahagia.
Makanya aku tak boleh ingat kan kamu lagi.
Biar saja semua ini pergi.
Tapi maaf, malam itu aku mimpi kamu lagi.


There used to always be time for us,

Now I'm all alone
Words of affection never uses to cease
Now its no more..
What are you up to and where are you now?
Oh dear one I used to love
I don't know, no longer know like I used to
Could it be possible if I now wished to rekindle our romance?

p/s
Entry ini ditaip pada jam hampir dua pagi.

No comments: