Sekejap tadi


Dalam banyak-banyak hari yang aku lalui dan kenal lelaki dewasa ini, hari ini lah dia paling tak dewasa sekali. Haha.

Yes, I miss u too. I miss to tell you everything as usual.

Tiba-tiba teringat ada satu hari waktu dekat expo TC.

Aku belek-belek gelang lelaki yang bergantungan. Aku rasa macam seseorang memerhati. Aku menoleh.

"Teringat dia?"
Aku gugup. Aku geleng-geleng. "Tak lah.."
"Habis, siapa nak pakai gelang tu."
"Tengok je la.."
"Dia suka pakai?"
"Tak lah, untuk kau la." Aku main helah. Terasa soalan macam pedih je.
"Sejak bila pandai tipu? Sejak bila pulak aku suka pakai benda macam tu?"
Aku  jalan terus tanpa tunggu dia.
"Susah sangat nak lupa dia. Sampai tengok gelang pun teringat?" Aku terasa soalan tu begitu sinis. Aku tahan perasaan.

Tiba-tiba dia pegang kuat pergelangan tangan aku. Kudrat lelaki memang kuat.
"Kenapa ni?" Berkerut dahiku menahan sakit
"Aku nak gelang tadi. Jom."
"Ha? Tadi kata tak suka."
Dia dah tarik aku sampai tempat tadi. Sampai saja dia terus pilih dengan muka masam mencuka.
"Cepat lah bayar."
'Eh, kau yang nak aku pulak yang bayar?"
"Dari kau beli untuk dia buat pekasam simpan dalam kotak lebih baik beli kat aku." 
Aku senyum dan bayar.

Ok, itu kali pertama dia bertindak macam budak-budak. Maknanya text kali ini yang kedua. Walau kita tak bersama, tapi kau masih lagi buat aku senyum. Tenkiyu ahjussi.

3 comments:

ezyra daniel said...

nice entry laa...
btw so sweet :)

nyna amani said...

thanx sudi baca.. :)

Iena Eliena said...

salam
singgah sini:)

jom join 1st giveaway by cik iena..
Busana Muslimah,Tudung Sulam Manik,Make Up Service & Domain + own domain email untuk dimenangi (^_~)
Hadiah untuk tempat pertama,kedua dan ketiga serta hadiah utk top referral & terdapat hadiah tambahan utk dimenangi..
http://www.ienaeliena.com/2012/05/1st-giveaway-by-iena-eliena.html
tHaNks(^_~)