Masalah hati, masalah pipi.

Azie: Kadang-kadang aku terfikir, lebih baik kalau dia curang atau apa. Setidaknya aku ada sebab nak benci dia.
Aku: Sekalipun dia curang, kau takkan mampu benci dia.

Senyap.

Kalau kau rasa apa yang aku rasa, sakitnya adalah berganda-ganda. Lihat orang yang kau benar-benar setia, setia pada yang lain, tapi kau tak mampu nak benci dia.

*****************************

Dia menghulurkan vitagen botol kecil itu pada aku. Aku senyum dan ucap terima kasih. "Beli satu je? Kedekutnya.."
"Beli satu la x kedekut. Satu ni singgit dua posen tau kt 7E tu. Kalau beli banyak murah."
"Haha.. Thanx." Aku sedut Vitagen putih. 
Tiba-tiba dia ukur pergelangan tangan aku dengan ibu jari dan jari telunjuk. Membiarkan pergelangan tangan aku berada dalam bulatan antara dua jari itu. Dia geleng-geleng.
Kemudian dia tengok muka aku. 
"Dah kenapa pulak ni?"
"Tak sesuai, badan dah kurus, tangan sampai besar ni,pipi x surut-surut."

Dem.

4 comments:

ezyra daniel said...

de mslh cmne pon,,mesti kne mkn jugakk ok.. :)

nyna amani said...

Sure.. Makan tetap makan. Thanx you.. :)

Jannah Latif said...

baru tgk gmbar n nak cakap tgn ko nmpak dh kecik, skali ko dh cter.. :)

nyna amani said...

Haha, hodoh kan?