Wishlist dan kelebihan Fish oil

Salam.

Siapa puasa hari ni, angkat kening... Dekat TL ramai betoi puasa macam dah bulan Ramadhan. Seronok kan..
Ermm, tak berapa lama je lagi nak masuk kolej dah. So, dalam kepala hotak fikir beberapa benda penting nak beli.

Fish oil! Since aku dapat kaunseling free dengan doctor sem lepas, aku memang nak beli benda alah ni. Baru lah aku tahu betapa pentingnya fish oil ni. Korang boleh goole lah kan. Tapi aku nak makan sangat sebab bagus untuk otak. Aku ada dua sem je lagi nak habis. Kot-kot la makan ni boleh dekan dua sem kan. Kihkihkih. Doakan ye.

Satu ilmu yang aku nak share dengan korang, ni bukan dari aku. Dari doctor yang kaunseling aku dengan kawan aku tu. Kalau korang ada sakit kulit macam gatal-gatal tu kan, korang try makan fish oil selama enam bulan ikut aturan yang ditetapkan dan jangan tinggal rutin tu. Jangan kejap makan kejap tak. InsyaAllah boleh baik. Aku nak terang panjang-panjang pun aku dah lupa. Tapi ada satu kajian yang doc tu hujahkan kat kitorang membuktikan benda ni. Sorry la, aku lupa. Nampak tak betapa pentingnya untuk aku beli? Sebab memori yang sangat lah kasihan. ;p

Sebelum ni aku ada beli Al Quran kecik dah untuk letak dalam handbeg. Tapi terlalu kecik dan memandangkan mata aku power semakin naik, memang susah la. So aku nak beli baru. Then ramai yang cakap pasal Al Quran super rainbow yang cantek ni. Nak satu, nak satu! Kat mana boleh dapat??

Kan tadi aku kata power mata aku dah naik? Ok, I really need new spek. Lagi satu aku punya silau memang lah teruk. Mungkin kena makan banyak carrot dan kurangkan hadap lappy. Err, boleh?

*********
Sebenarnya banyak lagi. Tapi dah type pastu benti kejap balas tweet and tengok FB teros lupa. Ha, nampak lagi tak yang memang aku kena beli fish oil tu?

Sebenarnya yang aku dengan kawan aku dapat kaunseling free tu pasal kawan aku ada penyakit kulit. Agak teruk la. Dia saja pergi tanya, aku teman dan kebetulan doctor ada. Situ farmasi sebenarnya. Doctor ni biasanya sekali dia bagi speech beribu, mungkin rezeki kitorang lah kot. Masa tengah bincang tu, doktor tu tanya aku, "Awak, ada masalah apa-apa?" Aku jawap, "Tak ada, tapi saya nak kurus." (Masa tu berat aku belum turun macam sekarang dan aku baru break off). Doktor tu tak gelak ok. Tapi dia macam tegur. Dia cakap, "Badan you dah ok, nak kurus apa lagi? Kurus sangat tak cantik la. You sekarang student. Jangan fikir sangat pasal nak kurus. Lain la you obes. Yang penting you happy."

Masa tu aku tak fikir macam tu. Masa badan aku naik gila tu, aku rasa down. Dah la asyik kena kutuk dengan bf (now ex bf) sendiri. Bahagia ke macam tu. Tapi bila dah lama-lama betul dia cakap. Masa badan aku naik tu, memang aku tengah happy.. Sekarang badan dah surut balik pun hati runsing buat apa. 

Itu dulu la. Now aku memang tak ada dah nak tak lalu makan ke apa. Makan je macam biasa. Cuma takut jugaklah kalau gemuk balek. 

Kita orang perempuan banyak sangat fikir benda yang tak patut fikir. Now, kena ada misi dan visi! Yeah!
(Eleh, ye-ye je kan. Entah bape lama je tu. ;p)

3 comments:

Jannah Latif said...

cntek Quran tu.. msti rasa bersemangat je nk baca bila dh ade kan.

nyna amani said...

@Jannah Latif
Tu la, mana tahu dari sehari sehelai jadi sehari satu juz teros. Hehehe.

KAIZEN said...

salam kenal ya
jika berkenan follow balik di http://ariesaputrakaizen.blogspot.com